onsdag 14 augusti 2013

Undesökning!

När jag kom till läkaren så satte vi oss ner och pratade, jag förklarade problemet och sa att jag ville ta ett cellprov som jag fått kallelse till under hösten men missat, på samma sätt jag missat de andra jag fått i några år tillbaka! Jag då kan jag ju igentligen skylla mig själv, men jag hade ingen aning om konsekvenserna, det pratades ju inte om livmoderhals cancer, för helvete!! Men iallafall så hoppade jag upp i stolen och han började undersökningen, eller han kom inte så långt för jag började blöda med en gång, han såg bekymmrad ut och sa att han inte kan ta cellprov pga av blodet. Men han skulle försöka knipsa bitar från livmoderhalstappen...ajajajaj, spänd som en ståltråd var jag men det gick bra! När vi var klara satte vi oss för att prata igen, jag fick en liten känsla att han undvek kolla mig i ögonen, men sa att antingen var det en kraftig infektion eller tumör, han skrev ut medisin och jag fick återbesöks tid om 2 veckor, provsvaren skulle ta 10-14 dagar. När jag gick hem gick tusen tankar i mitt huvud, vad menade han? tumör? vad innebar det? rinde mamma och berättade och kom fram till att inte måla fan på väggen innan provsvaren kom. Jag slog ifrån tanken, tog mina piller, 5 om dagen och väntade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar