tisdag 13 augusti 2013

Anledningen

Ja varför skriver jag, varför vill jag berätta "min story" till alla? Jo det har gått 13 år sen jag fick det mest avgörande , slutgiltliga, konstiga, overkliga, hårdaste, chockerande, overkliga beskedet i mitt liv. Jag har inga problem att säga till folk vad som hänt, terapi för mig säger jag till alla och babblar på som det var feber jag fått! Men det är inte feber... det var Cancer..En förädiskt sjukdom som idag många överlever, men många dör av, CANCER.. bara ordet får en att rysa, en av sjukdommarna som tar livet av mest folk, iallafall av oss i I länderna, men det gör oss inte mindre rädda, och den uppstår i många hemska former. Jag hade tur, kanske banalt att ens berätta min historia, men den förändrade mitt liv på en vecka.. på måndagen var jag en i mängden med alla risker, sorg, lycka ja som alla andra, till en person som fick Cancer...vad det nu innebar... Det jag skriver från här är taget från min dagbok som jag skrev några dagar efter jag kom hem från sjukhuset. Varför jag skrev var nog för att det skulle vara verkligt för mig, allt gick så fort, som en dröm och på nått sjukt sätt ville jag fånga varje ögonblick, få med varje känsla, så jag aldrig glömmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar