onsdag 14 augusti 2013

Nått är fel!

Den 13 mars 2006 fick jag reda på att jag hade cancer, ett besked som självklart förändrade mitt liv. Jag hade varit tillsammans med M i nästan sju månader och igentligen känt att något inte stått rätt till ganska länge, säkert ett år tillbaka men dum som man är så drog jag mig för att kolla upp det, dagarna bara går, blir till veckor och sen månader. Livmodehalscanser vad är det? bröstcancer vet man mycket om och hur man undersöker sig, känn igenom brösten och leta efter knölar, det är ganska obehagligt , men jag har ju ganska små bröst så har jag en knöl så syns det nog... Jag var inne på att det kunde vara en könssjukdom, fast det stämde inte in, när M och jag hade sex så gjorde det ont och det blödde lite, infektion tänkte jag. Vid jul/januari blev det värre, jag fick riktigt ont och det började blöda mera, beställde en tid hos en gynekolog den 27 februari men tog mig aldrig dit. Flyttade ihop med M och efter 3 dagar åkte han iväg för att jobba i 2 veckor, under tiden jobbade jag och ignorerade problemet som vanligt, sen att jag hade konstant mens så det kändes att jag hade inkontenensbesvär var inte så noga, åhh så korkad man är!! Tiden gick och M kom hem och självklart hade vi sex, eller prövade för då gjorde det ONT och blödde regält, då fick jag panik och ringde gyn dagen efter och fick tid den 8 mars kl 14.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar