tisdag 13 augusti 2013

Detta är jag!

När jag var liten var mina föräldrar "gamla" när dom var 40 år, jag var ändå runt 15 så stor skillnad på oss var det ju inte, men i mina ögon var dom gamla, vi hade inget gemensamt, dom var mina föräldrar och vi var deras barn. Aldrig skulle jag låna mammas kläder, förutom när det var maskerad och vi tog hennes 70-tals platåskor och bruna skinnpaj. Vi lyssnade absolut inte på samma musik och det enda samtalsämnet vi hade var deras tjat! I min värld så var det bara så att vid 40 så var man gift och hade hus, barn och hund..man var vuxen helt enkelt och livet var över ! Vi var tre systrar, stora syster, jag och min tvillingsyster, stackars pappa! Vi hade också ett intresse som senare blev en livstil..hästar, som tar massa tid och är dyrt, men vi hade iallafall fullspäckat schema på dagarna, skola och häst, ofta bara häst då vi sket i skolan! Men tack vare hästarna så hittade vi oftast på inget annat dumt, oftast..vi gav våra liv till de fyrbena, bokstavligt talat, i många år, både tidsmässigt, själsmässigt och ekonomiskt. Jag förlorade min oskuld när jag var 19 år, ja jag ljuger inte, har en teori på varför jag varit omogen och efter i alla år,och är det fortfarande, det är pga att jag är för tidigt född!! rätt logiskt tycket jag, men det är min åsikt :) När vi flyttade hemifrån så blev det på ett sätt katastrof,Jag och min tvillingsyster flyttade i hop och i med vi var sena med allt och omogna så vår igentliga ålder när vi var 18 var typ 15 år..ja då kan ni ju lista ut hur det gick.. Nä Inget bra alls, det där med att spendera var vi jätte bra på, därimot att det kostade att bo äta osv, nope inte lika bra, vilket ofta satte oss i obekväma situationer som tex oj pengarna är slut hur ska vi nu kunna festa denna helg!! Ja ni förstår, det var ju inte : Oj pengarna är slut hur ska vi ha råd att betala hyran.. Men vi överlevde denna tid, som varade mellan 18 (15) och för mig iallafall till 27 (24). Jag och mina systrar är alla tre väldigt rastlösa och rotlösa, eller dom är också rastlösa och jag är den rotlösa, varför vet jag inte igentligen, men jag har flyttat minst 20 gånger efter jag flyttade hemifrån, det blir en flytt i året om man slår ut det, i 20 år.. så kanske ligger svaret där! Har haft mina teorier där också om varför jag måste flytta hela tiden, det är väl en flykt från något, Verkligheten, ansvar, ja allt som är eller varit jobbigt, men det har sitt pris, och jag har fått betala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar